اهمیت پلاک خوان در امنیت کسب و کارها

پلاک خوان

پلاک خوان ها روشی مطمئن و مقرون به صرفه به منظور کنترل دسترسی و نظارت بر حرکت خودروها هستند. امروزه دولت ها برای کنترل سرعت حرکت خودروها و یا یافتن مجرمان از نرم افزار پلاک خوان استفاده می کنند. برای مثال وقتی سرعت حرکت اتوموبیل بیش از حد مجاز باشد، پلاک خوان قادر به ثبت آن خواهد بود و خودروی مورد نظر جریمه می شود.

اهمیت پلاک خوان در چیست؟

با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه ی الگوریتم های هوش مصنوعی شده است، پلاک خوان ها می توانند تعداد بسیار زیادی پلاک خودرو را روزانه بخوانند. با کاهش قیمت های مرتبط با پیاده سازی پلاک خوان، علاوه بر سازمان ی امنیتی، بیشتر سازمان های تجاری نیز از پلاک خوان برای ثبت عبور و مرور خودروها و اطلاعات مرتبط با آن مانند زمان و مکان پارک خودرو استفاده می کنند. به عنوان مثال هم اکنون بسیاری از پارکینگ های عموی برای دادن مجوز و کنترل رفت و آمد خودروها از پلاک خوان استفاده می کنند.

پلاک خوان با چه فناوری کار می کند و در کجا استفاده می شود؟

پلاک خوان ها از فناوری تبدیل عکس به متن یا نویسه خوان نوری که به اختصار OCR نامیده می شود استفاده می کنند تا بتوانند حروف و اعداد روی تصاویر را بخوانند.

سیستم تشخیص خودکار پلاک خودرو (ANPR) بیشتر به منظور کنترل دسترسی در گیت ها و معمولا در قسمت ورودی مورد استفاده قرار می گیرد یعنی جایی که دوربین های پلاک خوان مستقر هستند تا پلاک خودروهایی که به دوربین نزدیک می شوند را خوانده و در صورت وجود مجوز در پایگاه داده، اجازه ی ورود به آن خودروها داده می شود و درب گیت باز می شود.

محبوبیت سیستم های کنترل دسترسی مبتنی بر پلاک خوان در مکان هایی زیر در حال افزایش است:

فرودگاه ها، بنادر، مکان های پارک خودرو، مکان های تجاری، صنعتی و اداری، بیمارستان ها، مجتمع ها ورزشی، مدارس، آپارتمان های پرجمیعت و کلا هر مکانی که به دلیل تردد زیاد خودرو، کنترل عبور و مرور ضرورت دارد.

با تمام مطالبی که ذکر شد، اهمیت پلاک خوان مشخص می شود. در دنیای امروز که هزاران خودرو در جاده و خیابان های سراس دنیا تردد می کنند، اهمیت وجود پلاک خوان بیش از پیش مشخص می شود.

معرفی نرم افزار پلاک خوان خودنگار

شرکت هوش داده ی مهتاب نرم افزار پلاک خوان خود را به همین منظور توسعه داده است. اگر برای مدیریت پارکینک خود نیازمند یک نرم افزار پلاک خوان قدرتمند هستید می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *