کنترل دسترسی و شمارش خودروها با استفاده از پلاک خوان

پلاک خوان

استفاده از پلاک خوان (سیستم تشخیص خودکار پلاک خودرو) به عنوان وسیله‌ای برای کنترل دسترسی به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌است. هنگامی که پلاک یک خودرو در سیستم کنترل دسترسی ثبت شود، می‌تواند برای شناسایی وسیله نقلیه هنگام نزدیک شدن به گیت ورودی و بررسی مجوز آن مورد استفاده قرار گیرد. همچنین به جز مورد ذکر شده شرایطی را در نظر بگیرید که تعداد خودروهای موجود در پارکینگ به حد نصاب رسیده و یا نزدیک به حد نصاب باشد، برای جلوگیری از ازدحام باید از ورود خودروها جلوگیری شود. اگر از یک سیستم شمارش خودرو به همراه یک پلاک خوان استفاده شود، می توان در کنار کنترل پلاک خودروها برای ورود به پارکینگ، شمارش خودروها را نیز انجام داد تا تعداد کافی خودرو وارد شوند.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، به محض اینکه خودروی مقابل درب ورودی قرار می گیرد، با استفاده از پلاک خوان، شماره ی پلاک خودرو خوانده شده و مورد بررسی قرار می گیرد. با بررسی مجوز خودروی مورد نظر، اگر مجوز وجود داشته باشد، سیگنالی به گیت ارسال می شود تا درب گیت باز شود.

اگر نیاز به شمارش تعداد خودروها باشد، با ارسال سیگنال به گیت ورودی به منظور باز کردن در، سیگنالی هم به دستگاه شمارنده ارسال می گردد تا تعداد خودروهای مستقر در پارکینگ را افزایش دهد. اگر هم خودرویی از درب خروجی خارج شود، سیگنالی به منظور کاهش تعداد خودروهای مستقر ارسال می شود. به این صورت تعداد کل خودروهای موجود در پارکینگ همیشه مشخص است. اگر هم خودرویی قصد ورودی داشته باشد و ظرفیت تکمیل باشد، درب ورودی باز نمی شود و با هشداری به راننده نشان داده می شود که علت باز نکردن درب، پر بودن ظرفیت پارکینگ است.

البته وقتی که شمارش خودروها در پارکینگ مهم باشد، می توان قبل از بررسی مجوز پلاک خودرو و پلاک خوانی، تعداد خودروهای موجود در پارکینگ را بررسی کرد و در صورت پر بودن پارکینگ از ورود خودرو جلوگیری کرد و دیگر نیازی به بررسی مجوز نیست. تنها زمانی مجوز خودرو بررسی می شود که در پارکینگ جای خالی برای پارک خودرو موجود باشد.

کاربردهای سیستم پلاک خوان همراه با شمارنده ی خودرو

  • پارکینگ شرکت ها و سازمان ها
  • پارکینگ های اشتراکی
  • هتل ها
  • باشگاه های ورزشی
  • پارکینگ های عمومی

مزایا

  • وقتی که از یک نرم افزار پلاک خوان استفاده می شود دیگری نیازی به خرید، نصب و مدیریت برچسب نیست. در نتیجه صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها خواهیم داشت.
  • استفاده از یک سیستم شمارنده، به صورت خودکار از ورود خودروها به پارکینگ هایی که تکمیل ظرفیت هستند جلوگیری می کند.
  • اگر دوربین پلاک خوان بتواند پارکینگ را به صورت کامل پوشش دهد، می توان مکان های خالی در پارکینگ را شناسایی نمود و به خودروهای وارد شده به پارکینگ اطلاع داد تا به سمت مکان های خالی حرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *