پلاک خوان چه کمکی به مراکز بهداشتی درمانی می کند؟

نرم افزار پلاک خوان

روزانه تردد زیادی در مراکز بهداشتی و درمانی، در جریان است. خودروها و افراد مختلفی به صورت بیمار، کارمند و افراد دیگر در این مراکز رفت و آمد می کنند. در نتیجه نیاز به مدیریت تردد خودروها همیشه وجود داشته است و امری ضروری است. پارک نامناسب خودرو، پارک خودرو به صورت طولانی مدت و بیش از زمان مقرر و همچنین پارک خودرو توسط افراد غیر مجاز همگی می توانند باعث شلوغی و ازدحام پارکینگ ها شوند. هر اقدامی که بتواند باعث ساده تر شدن سرویس دهی به افراد، صرفه جویی در زمان و بهبود پشتیبانی کارکنان و بیماران شود باید در نظر گرفته شده و انجام شود. یکی از اقداماتی که در جهت بهبود این موارد می توان انجام داد، بکارگیری از پلاک خوان برای کنترل تردد خودروهایی است که قصد ورود به مراکز درمانی را دارند. استفاده از پلاک خوان امکان هر گونه سو استفاده را از بین می برد. مدت زمان استقرار هر خودرو در پارکینگ و محل پارک خودروها را به راحتی مشخص می کند. در نتیجه می توان به مدیریت کاراتر پارکینگ ها کمک کرد.

پلاک خوان در مراکز بهداشتی و درمانی

پلاک خوان در بیمارستان

پارکینگ مراکز بهداشتی و درمانی باید منظم و با مدیریت کارا باشد تا افراد زیادی که شامل کارکنان، بیماران و دیگر افراد می شوند، بتوانند از پارکینگ به راحتی استفاده کنند. اگر پارکینگ به درستی استفاده نشود، خودروها زمان زیادی را در پارکینگ خواهند ماند، پارک خودروها به صورت نامناسب انجام می شود، ازدحام زیادی ایجاد شده و افراد زمان زیادی را در مقابل پارکینگ ها منتظر می مانند تا بتوانند جای خالی برای پارک خودروی خود بیابند.

استفاده از نرم افزار پلاک خوان، راه حلی برای این مشکلات است. با ایجاد مجوزهای مناسب در پارکینگ و نظارت دقیق که با بکارگیری یک پلاک خوان مناسب امکان پذیر است، می توان از پارک نامناسب خودروها جلوگیری کرد. این کار باعث آزاد شد فضای بیشتر برای پارک خودروها و در نتیجه کاهش ترافیک و ازدحام می شود. در ادامه به برخی از مزایای پلاک خوان برای مراکز درمانی می پردازیم.

نرم افزار پلاک خوان در واقع یک سیستم مدیریت پارکینگ ایجاد می کند. سیستم مدیریت پارکینگ مجموعه اقداماتی است که با انجام آن ها، عملیات موجود در پارکینگ بهبود می یابد. استفاده از چنین سیستمی منجر به افزایش امنیت، ارتقا پرداخت هزینه های پارکینگ، افزایش سود، نظم بیشتر و به طور کلی بهبود مدیریت پارکینگ می شود. همین امر منجر به بهبود تجربه ی مشتریان و افزایش رضایت آن ها می گردد.

پشتیبانی از کارکنان

کارکنان

یکی از مسائل مهم در مراکز درمانی، پارکینگ برای پارک خودروی کارکنان است. هنگامی که فضای پارک محدود باشد و کارکنان و بیماران از یک فضای مشترک برای پارک خودروها استفاده کنند، باید پارک خودروها به گونه ای باشد که باعث ازدحام نشود. اگر تردد خودروها در زمان مقرر شده انجام شود و خودروها به موقع وارد یا خارج شوند، افراد بیشتری می توانند از پارکینگ استفاده کنند.

یکی از روش های حل این مسئله استفاده از یک پلاک خوان برای کنترل عبور و مرور و ثبت پلاک خودروها است. برای مثال وقتی که شیفت کارکنان یک بیمارستان مشخص باشد، در زمانی که آن ها باید در بیمارستان حضور داشته باشند، مجوزی برای آن ها صادر می شود. این مجوز در سیستم ثبت می شود. هنگامی که خودروی فرد مورد نظر در مقابل دوربین پلاک خوان قرار می گیرد، مجوزش بررسی می شود و در صورت داشتن مجوز وارد پارکینگ می شود.

پشتیبانی از بیماران

ویل چر

نرم افزار پلاک خوان به پشتیبانی بهتر بیماران کمک می کند. وقتی که خودروی بیمار در مقابل دوربین پلاک خوان قرار می گیرد، قرار ملاقات او بررسی می شود و اگر از قبل، قرار بوده که در آن زمان وارد بیمارستان شود، به او اجازه داده می شود و درب گیت باز می گردد. همچنین کارکنان بیمارستان از ورود او مطلع می گردند. علاوه بر این اگر وضعیت بیمار به گونه ای باشد که نیاز به ویلچر یا کمک های دیگر برای ورود به بیمارستان داشته باشد، هشداری به کارکنان داده می شود و آن ها با ویلچر در مقابل پارکینگ قرار می گیرند تا بیمار را به بیمارستان منتقل کنند. در این صورت بیمار آرامش بیشتری را تجربه می کند و رضایت بیشتری خواهد داشت.

بهبود در جابه جایی خودروها

هنگامی که خودروهای زیادی در پارکینگ تردد می کنند، هر چه این جابه جایی بیشتر باشد، تعداد خودروی بیشتری نیز می تواند از پارکینگ استفاده کنند. اگر خودروها ساعات زیادی را در پارکینگ سپری کنند، دیگر جای برای ورود خودروی جدید نمی ماند. در نتیجه راننده ها مجبور هستند که خودروی خود را به ناچار در کنار خیابان پارک کنند که منجر به ازدحام زیادی در اطراف بیمارستان ها می شود. اگر از یک سیستم مدیریت پارکینگ کارامد برای پارکینگ ها استفاده شود، از چنین مسائلی جلوگیری می شود. زمان حضور هر خودرو در پارکینگ کاملا مشخص است و اگر خودرویی زمانی بیشتر از آنچه که نیاز داشته است را در پارکینگ بماند، هشدارهایی به او صادر می شود و از حضور بیشتر او جلوگیری می شود.

حذف سو استفاده

برخی مسائل در پارکینگ ها وجود دارد که منجر به کم شدن کارایی آن می شود. برای مثال اگر پارکینگ بیمارستانی نزدیک به یک مرکز خرید باشد، ممکن است افرادی که قصد خرید دارند از پارکینگ بیمارستان استفاده کنند. یا اگر محل کار شخصی نزدیک بیمارستان باشد نیز ممکن است اتفاق مشابهی رخ دهد. این ها نمونه هایی از سو استفاده است که امکان استفاده ی صحیح از پارکینگ را از بین می برد. در نتیجه افرادی که باید از پارکینگ استفاده کنند مانند کارکنان یا بیماران دیگر نمی توانند فضای خالی برای پارک خودرو بیابند. چنین سو استفاده هایی منجر به مسائل زیر می شود:

  • کمبود فضای پارک
  • ازدحام
  • شکایت از طرف کارکنان و بیماران
  • پارک خودروها در اطراف خیابان ها و کوچه ها
  • دیر رسیدن بیماران به بیمارستان
  • نارضایتی افراد

چنین مسائلی به عدم رضایت بیماران منجر می شود. همچنین تجربه ی ناخوشایندی از حضور در آن بیمارستان برای آن ها رقم می زند. در کنار این مسائل دیر رسیدن بیمار، نظم نوبت دهی بیماران دیگر را با مشکل مواجه می کند و منجر به خستگی آن ها می شود.

بهبود تجربه ی مشتری با استفاده از اطلاعات جمع اوری شده

افزایش رضایت

دوربین پلاک خوان می تواند اطلاعات ارزشمندی را از فضای داخل پارکینگ فراهم کند. با جمع آوری اطلاعات عملکردی و رفتاری پارک خودروها توسط راننده ها می توان اطلاعات بیشتری راجب نحوه ی استفاده از پارکینگ به دست آورد و چیزهای بیشتری یاد گرفت. در نتیجه می توان با داشتن این اطلاعات، اقدامات لازم را جهت بهبود کارکرد پارکینگ ها به منظور افزایش کیفیت و رضایت افراد مختلف از جمله بیماران انجام داد. به طور کلی جمع آوری و تحلیل داده ها می تواند به تصمیم گیری بهتر کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *