نرم افزار تشخیص چهره ی سازمانی

نرم افزار تشخیص چهره

وجود یک سیستم شناسایی چهره نیاز مبرم هر سازمان کوچک و بزرگی است. نرم افزار تشخیص چهره ی رخ نگار محصول شرکت دیتامون به عنوان یک نرم افزار نظارتی می تواند در سازمان ها، ادارات، ارگان های مختلف، شرکت و سایر مراکز مورد استفاده قرار بگیرد. این نرم افزار با بکارگیری هوش مصنوعی، بینایی ماشین و پردازش تصویر می تواند بهبود شایان توجهی در سیستم های امنیتی ایجاد کند.

نرم افزار تشخیص چهره ی خودنگار

کاربردهای نرم افزار تشخیص چهره ی سازمانی

کنترل دسترسی

یکی از ویژگی ها اساسی سیستم تشخیص چهره، قابلیت بکارگیری آن در بخش های کنترل شده است. سیستم هایی مانند اثر انگشت، کارت های هوشمند و سنسور که برای این امر استفاده می شوند، می توانند دستکاری شوند. با وجود یک سیستم شناسایی چهره می توان دسترسی به مکان های محدود شده را با دقت و اطمینان بالاتری انجام داد. تطبیق چهره راه مطمئن تری برای دادن مجوز عبور به مکان های تحت کنترل است. از این طریق سیستم امنیتی قوی تر خواهد بود و امکان کنترل بیشتری برای مدیریت فراهم می شود.

ردیابی مراجعه کنندگان و کارمندان

ردیابی کارمندان و افراد مراجعه کننده به یک اداره و سازمان مخصوصا در شرکت های بزرگ امری چالش برانگیز است. ردیابی افراد حاضر در سازمان با استفاده از سامانه ی تشخیص چهره ی رخ نگار که به دوربین های مدار بسته متصل هستند، می تواند امنیت سازمان ها را تضمین کند. به این صورت که حضور افراد غیر مجاز در مکان های خاص از طریق شناسایی تصویر افراد مشخص می شود.

هنگامی که فرد غیر مجازی وارد ساختمان می شود، سیستم تشخیص چهره با هشدارهایی کارمندان را مطلع می کند. دوربین هایی که مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره هستند این فرد را ردیابی کرده و هشدارهایی را صادر می کنند.

 سیستم جامع امنیتی با نرم افزار تشخیص چهره

یک نرم افزار شناسایی چهره می تواند به عنوان یک سیستم جامع امنیتی در سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار بگیرد. دیگر نیازی به نیروی انسانی برای شناسایی هویت افراد وجود ندارد. حتی برای کارمندان اداره ها نیز وجود یک سیستم کارت خوان برای شناسایی آن ها کافی نیست. وقتی از برنامه تشخیص چهره ی مناسبی استفاده شود تمام مسائل امنیتی به راحتی توسط این سیستم قابل کنترل خواهد بود.

ابزار هوشمند برای شناسایی تهدیدات

سیستم تشخیص چهره می تواند تهدیدهای بالقوه را با شناسایی افراد در مکان و زمان نادرست به صورت بلادرنگ مشخص کند. پس از شناسایی، این مسئله به افراد مناسبی گزارش داده می شود. به طور مثال هنگامی که مدیر در دفترش حضور ندارد، کارمندی وارد دفتر او می شود. این عمل می تواند به عنوان یک عمل مشکوک گزارش داده شود. در بخش های مختلف سازمان اطلاعات دوربین های مختلف در چند قسمت به صورت همزمان قابل مدیریت هستند. بنابراین فرایندهای مرتبط با امنیت سازمان به صورت دقیق تر و سریع تر انجام می شوند.

افزایش کارایی کارکنان

با بکارگیری سامانه تشخیص چهره ی رخ نگار، ورود خروج کارکنان به راحتی و بدون نیاز به شیوه های دستی ثبت و ذخیره می شود. نرم افزار می تواند هویت افراد را با تطبیق چهره ی آن ها با تصویر چهره های ذخیره شده در پایگاه داده شناسایی کند. در نتیجه تمامی این مراحل به صورت خودکار و هوشمندانه انجام می شوند. اطلاعاتی مانند تاریخ، ساعت، نام، مکان و مجوز در هنگام شناسایی افراد در پایگاه داده ضبط می شود. ماژول تشخیص چهره  این امکان را به افراد می دهد که اطلاعات مورد نظر خود را در پایگاه داده جستجو کنند و بر اساس فیلدهای درخواستی این اطلاعات را بازیابی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *