اهمیت دوربین های نظارتی در جایگاه های سوخت

پلاک خوان در جایگاه سوخت

جایگاه سوخت بنزین و گاز، از جمله مکان هایی هستند که روزانه، افراد زیادی به آن مراجعه می کنند تا سوخت وسیله ی نقلیه ی خود را تامین کنند. چنین مکان هایی نسبت به خطراتی مانندی دزدی و سرقت آسیب پذیرند. این خطرات در برخی از ساعت های شبانه روز مانند شب تشدید می شوند و تجهیزات پمپ بنزین، افرادی که آنجا کار می کنند و هم مراجعه کنندگان برای سوخت گیری را تهدید می کند. بنابراین وجود دوربین های نظارتی برای پمپ بنزین ها امری ضروری است. زیرا امنیت را در آن ها افزایش می دهند و از جان انسان ها و تجهیزات محافظت می نمایند.

دوربین های نظارتی به عنوان یک عامل بازدارنده

دوربین های نظارتی به عنوان یک عامل بازدارنده برای افرادی که می خواهند بدون پرداخت هزینه، بنزین بزنند و یا افرادی که بخواهند از مغازه های داخل جایگاه سوخت دزدی کنند، عمل می کند. با استفاده از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند، چهره و پلاک خودروی افراد به راحتی قابل شناسایی است و از این طریق از هر گونه حادثه ای می توان جلوگیری کرد.

دوربین های امنیتی از سوخت گیری بدون پرداخت هزینه جلوگیری می کنند

پرداخت نکردن هزینه یکی از مشکلات رایج در جایگاه های سوخت است. با پیشرفت های خوبی که در زمینه ی دوربین های نظارتی صورت گرفته است، امنیت بالایی در مقابل جرایم فراهم شده است. دوربین های نظارتی در کنار اینکه می توانند تصاویر واضحی از افراد مجرم، خودرو و پلاک آن ها بگیرند، با توسعه ی پلاک خوان ها، آن ها قادر هستند شماره ی پلاک خودروها را به صورت خودکار بخوانند. در نتیجه دوربین های نظارتی مفیدتر و کاراتر خواهند بود. در چنین شرایطی با داشتن شماره ی پلاک خودرو، افراد متصدی جایگاه سوخت می توانند پلیس را از وجود تخلف مطلع کنند و یا اینکه شماره ی پلاک او ثبت گردد و بعدا به این مسئله رسیدگی شود.

همچنین پایگاه داده ای از متخلفینی که بدون پرداخت سوخت اقدام به سوختگیری کرده اند ایجاد می شود. با توسعه ی چنین پایگاه داده ای لیست سیاهی ایجاد می شود که اگر فرد متخلف دوباره وارد جایگاه سوخت شد، هشدارهایی صادر می شود تا متصدیان از این مسئله مطلع شوند و از بنزین زدن او ممانعت شود. چنین سیستمی هنوز به صورت جامع مورد استفاده قرار نمی گیرد ولی با استفاده هر چه بیشتر از نرم افزار پلاک خوان جایگاه سوخت، در جایگاه های سوخت، فراگیرتر می شود و جرایم کاهش می یابد.

استفاده از پلاک خوان می تواند دزدی ها را در مواردی مانند بنزین زدن که نیاز است راننده خودروی خود را ترک کند، کاهش می دهد. همچنین وجود یک پلاک خوان در چنین شرایطی مزایای دیگری نیز دارد. مثلا می توان گزارش هایی را تهیه کرد که در آن آمار مراجعه کنندگان در ساعت های مختلف شبانه روز یا هفته و ماه را تعیین کرد.

هنگامی که خودرویی وارد ایستگاه سوخت می شود، تصویری از پلاکش ثبت می شود و توسط فناوری OCR در نرم افزار پلاک خوان خوانده می شود. این اطلاعات به دستگاه POS هم ارسال می شود تا پرداخت برای آن پلاک مورد نظر انجام شود. در نتیجه هم امنیت بیشتری فراهم می شود و زمان کمتری صرف سوخت رسانی می شود. افرادی که بنزین زده اند و پرداخت نکرده اند به راحتی شناسایی می شوند و شماره ی آن ها در لیست سیاه ذخیره می شود. علاوه بر این موارد پرداخت هزینه راحت تر انجام می شود.

دوربین های نظارتی در جایگاه سوخت

 

دوربین های امنیتی برای متصدیان جایگاه سوخت

در بسیاری از کشورها، جایگاه های سوخت، هدف اصلی سرقت های مسلحانه هستند. در چنین وضعیتی کارکنان و مراجعه کنندگان جایگاه های سوخت، همیشه در معرض خطرند. با وجود اینکه دکمه هایی برای هشدار در چنین شرایطی وجود دارد اما همیشه افراد امکان اینکه بتوانند از دکمه استفاده کنند، وجود ندارد.

با نصب دوربین های نظارتی، سرقت در لحظه ی وقوع، شناسایی می شود و هشدارهایی به پلیس ارسال می گردد. این دوربین ها در هر ۷ روز هفته و هر ۲۴ ساعت از شبانه روز فعال هستند و نظارت می کنند. آن ها علاوه بر این که بر وقوع حوادث نظارت می کنند، عاملی بازدارنده نیز هستند و سارقان با مشاهده ی دوربین های نظارتی، سرقت نمی کنند. دوربین های نظارتی، امکان نظارت بر داخل مغازه ها، جایگاه سوخت و محیط بیرونی آن را فراهم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *