تشخیص نوع خودرو

تشخیص نوع خودرو

یکی از مسائلی که در دنیای امروز در صنعت حمل و نقل مورد توجه است، تشخیص نوع و کلاس خودرو و همچنین رنگ آن است. یافتن و مشخص کردن این موارد می تواند کابردهای متفاوتی داشته باشد. برای مثال در عوارضی ها با داشتن کلاس خودرو که می تواند خودروی سبک یا سنگین باشد، مقدار عوارضی نیز به درستی و طبق همین کلاس تعیین می گردد.

شرکت هوش داده مهتاب نیز در راستای تولید نرم افزارهای مختلف هوشمند پلاک خوان و تشخیص چهره، نرم افزار تشخیص نوع و کلاس خودرو و رنگ آن را توسعه داده است که می تواند هم به صورت نرم افزاری جداگانه و هم به عنوان یکی از قابلیت های نرم افزار پلاک خوان مورد استفاده قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید و تماس بگیرید.

تشخیص نوع خودرو چیست؟

با تشخیص نوع خودرو در واقع سبک و سنگین بودن آن مشخص می شد. همچنین می توان خودرو را در دسته های مختلف از جمله اتوبوس، سواری،

در ادامه به معرفی این قابلیت و کاربردهای آن می پردازیم.

کاربردهای تشخیص نوع و کلاس خودرو

  • نظارت و امنیت
  • جمع آوری داده های ترافیک
  • عوارضی ها
  • اعمال قانون

نرم افزار تشخیص کلاس خودرو چگونه کار می کند؟

همه ی ما هر روزه خودروهای زیادی را در خیابان می بینیم. خودروهایی که اگر از ما نامشان را بپرسند، خیلی از آن ها را نمی دانیم. نیازی هم به دانستن نام همه ی خودروها وجود ندارد. اما در نگاهی دیگر و از دید صنعت حمل و نقل تشخیص نوع خودرو می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. اما چگونه می توان تمام انواع خودروها را تشخیص داد؟ آیا راهی وجود دارد؟

هوش مصنوعی پاسخ به این سوال است. پای هوش مصنوعی به جنبه های مختلف زندگی ما رسیده است. هر جایی می توانیم آن را ببینیم. تشخیص نوع و کلاس خودرو و حتی رنگ آن نیز با بکارگیری الگوریتم های هوش مصنوعی امکان پذیر است. با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی می توان این کار را به صورت خودکار و با دقت بالایی انجام داد.

برای تشخیص موارد مذکور، عکس های مختلفی از ابعاد مختلف خودرو تهیه می شود. تعداد این تصاویر باید به اندازه ی کافی باشد. با استفاده از این تصاویر، مدلی ساخته می شود که می تواند نوع خودرو را تشخیص دهد.

خودروی سبک و سنگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *