شرکت های برتر هوش مصنوعی در دنیا

شرکت های برتر هوش مصنوعی در دنیا

شرکت های برتر هوش مصنوعی در دنیا را بهتر بشناسیم. کاربردهای هوش مصنوعی در حال افزایش است و هم اکنون شرکت های زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. هوش مصنوعی، زمینه ی مناسبی برای سرمایه گذاری است، بسیاری از شرکت های بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی در هوش مصنوعی کرده اند. البته شرکت های بسیاری هم وجود دارند که به ارزش هوش مصنوعی پی برده اند و به این سمت پیش رفته اند و  از مزایایی یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و دیگر فناوری های هوش مصنوعی بهره مند هستند.

در پستی شرکت های برتر در ارائه سرویس ها و نرم افزار تشخیص چهره را در ادامه تعدادی از شرکت های فعال در زمینه ی هوش مصنوعی را با هم بررسی خواهیم کرد.

AEye

این شرکت در زمینه ی توسعه ی الگوریتم ها، نرم افزارها و سخت افزارهای بینایی ماشین به منظور هدایت و کنترل ماشین های خودران کار می کند و فناوری خود به نام LiDAR را توسعه داده است. این فناوری بر روی قابلیت تشخیص اشیا در خودروها برای شناسایی افراد، وسایل نقلیه، حیوانات و موارد دیگر تمرکز داشته و توجه کمتری به آسمان، ساختمان، گیاهان و موارد این چنینی دارد.

هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر صنعت خودروسازی داشته است. اتومبیل ها، تاکسی ها و کامیون های خودران و ربات هایی که در شرکت های اتومبیل سازی کار می کنند همگی نمونه هایی از تاثیر گذاری هوش مصنوعی بر این صنعت هستند.

 AIBrain

یک شرکت هوش مصنوعی پیش رو در کالیفرنیاست و حیطه ی فعالیتش در زمینه ی ایجاد راه حل هایی برای رباتیک و گوشی های هوشمند است. هدف این شرکت افزایش هوش انسان با استفاده از هوش مصنوعی در تصمیم گیری، یادگیری و حافظه است. AICore (یک عامل هوشمند)، iRSP (پلتفرم نرم افزاری برای ربات) و Futurable (بازی مبتنی بر هوش مصنوعی) از محصولات این شرکت هستند. AIBrain به دنبال توسعه ی محصولاتی است که به صورت خودکار کار می کنند، قابلیت حل مسائل پیچیده را دارند و همچنین و می تواند به صورت خودکار از تجربیاتشان یاد بگیرند.

این شرکت در حال توسعه ی نرم افزارهای محاوره ای برای کودکان و بزرگسالان است.

AlphaSense

یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای بانک ها و سازمان های مالی توسعه یافته است. AlphaSense  می تواند داده ها را از بین اطلاعات شرکت ها، بایگانی های اوراق بهادار، درآمدها و اخبار اخیر که در میلیون ها اسناد مختلف پراکنده هستند، در چند ثانیه پیدا کند. می توان از کلمه های کلیدی بیشتر استفاده کرد تا نتایج دقیق تر و مرتبط تری بدست آید.

استفاده از هوش مصنوعی در بانکداری و امور مالی روز به روز در حال گسترش است. اگر چه ردپای هوش مصنوعی در بانکداری را می توان از دهه های قبل نیز مشاهده کرد اما اکنون می بینیم که هوش مصنوعی در حال در بر گرفتن تمام بخش های این صنعت است. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در صنایع مالی و بانکداری روش انجام امور مختلف در این بخش را تغییر خواهد داد. با خودکار سازی فعالیت ها و استفاده از چت بات های هوشمند و همچنین تحلیل داده ها، مدیریت ریسک و شخصی سازی فرایندها، هوش مصنوعی کمک شایان توجهی در این بخش کرده است.

آمازون

آمازون بزرگترین شرکت خرده فروشی آنلاین در دنیاست. این شرکت محصولات هوش مصنوعی مختلفی را برای مصرف کنندگان و کسب و کارها ارائه می دهد. Amazon Echo یکی از برنامه های ارائه شده توسط این شرکت است که در واقع یک دستیار هوشمند بوده که به Alexa  متصل می شود و با استفاده از آن می توانید موزیک پخش کنید، آلارم گوشی خود را تنظیم کنید، تماس ها را پاسخ دهید و دیگر ابزارهای هوشمند موجود در خانه را کنترل کنید.

Anki

یک استارت آپ هوش مصنوعی در کالیفرنیای آمریکاست که تمرکزش بر وارد کردن رباتیک در زندگی روزمره است. این شرکت دو محصول به نام Cozmo و Anki Overdrive را توسعه داده است. Cozmo بهترین ربات شرکت Anki است که بلوغ زیادی بدست آورده است. در واقع نوعی ربات سرگرم کننده است که می تواند بازی کند و پاسخ های احساسی تولید نماید. Overdrive یک بازی است که در آن خودروها با هم به رقابت در یک مسیر می پردازند.

ویدئویی از بازی Overdrive را مشاهده می کنید.

ویدئویی از بازی Cozmo را مشاهده می کنید.

Blue River Technology

این شرکت در زمینه ی ارائه ی راه حل های بینایی ماشین و هوش مصنوعی در کشاورزی فعالیت می کند. به عنوان مثال یکی از فناوری های این شرکت See & Spray می تواند گیاهان را شناسایی نموده و تنها بر روی علف های هرز مواد شیمیایی بپاشد. این فناوری استفاده از مواد شیمیایی را تا ۹۰ درصد نسبت به مقداری که در کشاورزی سنتی استفاده می شود، کاهش دهد و منجر به افزایش محصولات سالم و کاهش مواد شیمیایی روی محصولات می شود.

 

Casetext

یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای جستجو در اسناد قانونی توسعه یافته است. این موتور به پایگاه داده ای با بیش از ۱۰ میلیون مقررات و قانون متصل است. این موتور جستجو حدود ۲۵ درصد سریع تر از پلتفرم های دیگر جستجو را انجام می دهد.

CognitiveScale

یک شرکت هوش مصنوعی واقع در تگزاس است که در زمینه ی توسعه ی برنامه های هوشمند برای صنایع مختلف مانند مراقبت بهداشتی و درمانی، بانکداری، مالی و تجارت الکترونیک فعالیت می کند. این شرکت به دیگر شرکت ها در طراحی، توسعه و مدیریت سیستم های هوش مصنوعی سازمانی کمک می کند. همچنین یک سیستم همکاری مبتنی بر هوش مصنوعی آنلاین را برای متخصصان، دانشمندان داده (Data Scientist)، توسعه دهندگان برنامه ها به منظور حل مشکلاتشان توسعه داده است.

Clarifai

این شرکت در زمینه ی بینایی ماشین فعالیت می کند و از یادگیری ماشین و شبکه های عصبی عمیق برای یافتن و تحلیل تصاویر و ویدئوها استفاده می نماید. در نتیجه کاربران می توانند از این طریق تصاویر مورد نظر خود را سازمان دهی، فیلتر و جستجو کنند. راه حل های بینایی ماشین این شرکت می تواند امکان یافتن تصاویر مشابه را در یک پایگاه داده ی بسیار بزرگ فراهم کند.

DataRobot

افراد با استفاده از پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت ها می توانند مدل های یادگیری ماشین خود را توسعه دهند. در این پلتفرم از تکنیک های یادگیری ماشین استفاده شده است در نتیجه کاربران این پلتفرم می توانند بدون هیچ دانشی از یادگیری ماشین و برنامه نویسی مدل های خود  را ساخته و اجرا کنند.

DataVisor

این شرکت با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین می تواند اقدامات متقلبانه را بیابد. DataVisor از تکنیک های بدون نظارت یادگیری ماشین برای تشخیص بد افزارها قبل از آسیب رساندن به سیستم ها و شبکه های داده استفاده می کند. همچنین این شرکت به مشتریان بانک ها کمک می کند تا از حملات گوناگون مانند کلاهبرداری در تراکنش ها، حساب های کاربری جعلی و بسیاری از مسائل دیگر در امان باشند.

DeepMind

یک شرکت هوش مصنوعی در انگلیس است که در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل خریداری شد. این شرکت در توسعه ی سیستم های هوش مصنوعی نوینی فعالیت دارد که همه چیز از شرکت های مالی گرفته تا بحث مراقبت های بهداشتی را پوشش می دهد. شرکت مذکور در حال حاضر دارای مراکز تحقیقاتی در کانادا، فرانسه و آمریکا است. هم اکنون گوگل از تحقیقات انجام شده توسط  DeepMind برای ارتقای زیرساخت و محصولات خود که توسط میلیون ها نفر در سراسر دنیا استفاده می شود، بهره می گیرد.

Freenome

این شرکت از هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه استفاده می کند. Freenome به مراکز بهداشتی و درمانی کمک می کند تا تست های تشخیصی را انجام داده و سرطان را به راحتی تشخیص دهد. این شرکت از یک آزمایش خون ساده برای تشخیص سرطان استفاده می کند.

هنوز هم تحقیقات مرتبط با شناسایی انواع سرطان با استفاده از هوش مصنوعی در گام های اولیه ی خود هستند.

Google

گوگل شرکتی پیشتاز در توسعه ی پلتفرم های هوش مصنوعی است. گوگل ۱۲ شرکت استارت آپ در زمینه ی هوش مصنوعی را در طی ۴ سال خریداری کرده است. این شرکت سرمایه گذاری بسیاری زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده است. TensorFlow و Tensor AI chip دو پروژه ی مهم هوش مصنوعی شرکت گوگل هستند.

Graphcore

واحد پردازش هوشمند (IPU) این شرکت برای توسعه ی ماشین های مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است. ساختار منحصر به فرد IPU این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کند که مدل های یادگیری ماشین خود را سریع تر ایجاد کنند. Graphcore برای سرعت بخشیدن به یادگیری ماشین و برنامه‌ های هوش مصنوعی برای دنیای ماشین‌ های هوشمند، نوع جدیدی از پردازنده ها را برای هوش ماشین ساخته‌ است.

 H2O.ai

یکی از پیشتازان هوش مصنوعی است. پلتفرم قدرتمند یادگیری ماشین این شرکت و راه کار های هوش مصنوعی آن در بسیاری از شرکت ها استفاده می شوند و بیش از ۱۸۰۰۰ سازمان و دانشمند داده (data scientist) در سراسر دنیا به آن اعتماد دارند. هدف H2O.ai تغییر ساختار شرکت ها به شرکت های هوش مصنوعی است.

IBM

این شرکت پیشتاز در توسعه ی محصولات هوش مصنوعی و ارائه ی راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی است. تمرکز IBM فراتر از IBM Watson (پلتفرم هوشمند برای کسب و کارها) رفته است. این شرکت یک سرویس شناختی هوش مصنوعی محور(AI-based cognitive service)، نرم افزار هوش مصنوعی به عنوان سرویس (AI software as a Service) و سرورهای scale-out توسعه داده است.

iCarbonX

یک شرکت بیوتکنولوژی چینی است که از هوش مصنوعی برای تحلیل وضعیت سلامتی و پیش بینی شاخص سلامتی افراد استفاده می کند. پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت می تواند اطلاعات فیزیولوژیکی، ژنومی و رفتاری را تجزیه و تحلیل کند.

Intel

یک شرکت هوش مصنوعی آمریکایی است که بر روی ایجاد راهکارهایی برای نرم افزارها و سخت افزارها تمرکز دارد. اینتل دو پردازنده به نام های Nervana (با استفاده از یادگیری عمیق) و Movidius  (با استفاده از شبکه های عصبی و تشخیص تصویر) را توسعه داده است. این شرکت از فن‌آوری‌های پردازش زبان طبیعی برای معرفی محصولات جدید هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

Iris.ai

پلت فرم Iris.ai با استفاده از پردازش زبان طبیعی به منظور بررسی مجموعه‌های عظیم مقالات پژوهشی و  patent ها توسعه داده شده که می‌تواند اسناد صحیح را مرتبط با اطلاعات کلیدی را استخراج کند. 

از زمان ارائه ی راه حل این شرکت تا امروز، بیش از ۱۲۰,۰۰۰ دانشمند از راهکارهای آن استفاده می کنند. شرکت اخیرا نسخه ی  Iris.ai 4.0 پلتفرم خود را توسعه داده است و به کاربران در یافتن فهرستی از مقالات مورد نظر خود کمک می کند.

Lobster

یک پلتفرم هوش مصنوعی است. این پلتفرم به تبلیغ کنندگان، برندها و رسانه‌ها کمک می کنند تا محتوای تولید شده توسط کاربران در شبکه های اجتماعی را یافته و اعتبار سنجی کنند. این پلتفرم با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چندین کانال اجتماعی و ابری را بررسی کرده تا مرتبط ترین محتوا را پیدا کند. سپس تصاویر یا ویدئوی مربوطه را به کاربر ارسال می کند.

Microsoft

مایکروسافت پروژه هایی را برای ارائه ی خدمات هوش مصنوعی به افراد و کسب و کارها انجام می دهد. Cortana یک دستیار شخصی صوتی است که توسط شرکت مایکروسافت برای مصرف کنندگان توسعه پیدا کرده است. این محصول هوش مصنوعی هم در رایانه ها و هم گوشی های هوشمند استفاده می شود. سرویس ابری Azure مایکروسافت برای ارائه ی خدمات هوش مصنوعی به کسب و کارها ایجاد شده است.

Nauto

Nauto یک تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی است که هدف آن ایمنی راننده ها و رانندگی هوشمند است. این پلتفرم هوش مصنوعی از تصادفات جلوگیری کرده و رانندگی ایمن را تضمین می‌کند.

Neurala

Neurala  یک شرکت هوش مصنوعی است و Neurala Brain، یکی از محصولات هوش مصنوعی این شرکت می باشد. این نرم افزار مبتنی بر یادگیری عمیق و کارکرد مغز انسان را به منظور جهت یابی و ادراک تقلید می کند. این نرم افزار با دادن مثال هایی می تواند یاد بگیرد. افرادی که از این نرم افزار استفاده می کنند می توانند مغزی را بسازند و با دادن مثال هایی آن را آموزش دهند. این نرم افزار دارای کاربردهای زیر است:

استفاده از این نرم افزار برای کنترل پهبادهایی که می توانند مشکلات مکان هایی مانند نیروگاه ها را بررسی و شناسایی کنند.

کنترل اسباب بازی ها و محصولاتی که با استفاده از این نرم افزار می توانند صاحب خود، دیگر اسباب بازی ها و اشیا را تشخیص دهند.

خودروها و هواپیماهای بدون سرنشین، ربات ها می توانند توسط این نرم افزار کنترل شده و مانع از تصادفات و برخورد آن ها با اشیای دیگر شد.

در سیستم های اتوماسیون تشخیص خطا در کارخانه در تولید و بسته بندی

Next IT Corporation

این شرکت در واقع بخشی از شرکت Verint است. شرکت Verint یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ی توسعه ی چت بات های هوشمند است. این شرکت ابزارهایی را برای محاوره با افراد توسعه داده است. پلت فرم محاوره ی این شرکت به نام Alme می تواند برای مراکز بهداشتی درمانی، سازمان های مالی، بیمه و صنایع دیگر مفید واقع شود.

Nvidia

یک شرکت هوش مصنوعی در کالیفرنیای آمریکاست. زبان برنامه نویسی CUDA که زبان بنویسی پردازنده های گرافیکی است محصول این شرکت بوده که کاربرد آن در حال افزایش است. شرکت Nvidia در حال توسعه ی اتومبیل های خودران نیز است.

One Model Inc

OneModel بهترین شرکت هوش مصنوعی است که به تیم های منابع انسانی سازمان ها در مدیریت یکپارچه کمک می کنند. راه کار منابع انسانی این شرکت که مبتنی بر هوش مصنوعی است به واحد منابع انسانی سازمان ها کمک می کند تا فعالیت هایی مانند استخدام، جایگزینی، مشارکت، حقوق و دستمزد و موارد دیگر را در یک پلتفرم واحد انجام دهند.

برنامه ها و ابزارهای هوش مصنوعی که در زمینه ی منابع انسانی توسعه داده شده اند، نیازهای مرتبط با بکارگیری و استخدام افراد را تا حد زیادی مرتفع می کنند. جستجو و انتخاب از طریق پروفایل افراد کاندید، برنامه ریزی برای مصاحبه، انتخاب و استخدام و هر کار دیگری که مربوط به واحد منابع انسانی است می تواند با استفاده از برنامه ها و ابزارهای هوش مصنوعی خودکار شود.

OpenAI

OpenAI شرکت تحقیقات هوش مصنوعی در  آمریکا است که به صورت غیر انتفاعی فعالیت می کند. این شرکت برای محققان و موسسات امکاناتی را فراهم می کند  تا با هم کار کنند و به دانشمندان کمک می کند تا اختراعات خود را ثبت کرده و تحقیقات خود را برای عموم به اشتراک بگذارند.

Orbital Insight

Orbital Insights یکی از بهترین شرکت های هوش مصنوعی در کالیفرنیا است که از داده های هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره ها و بالن ها برای مطالعه ی فعالیت انسان ها استفاده می کند. این سیستم از تکنیک های یادگیری ماشین و بینایی ماشین برای استخراج اطلاعات مفید برای کسب و کارها استفاده می کند. از کاربردهای این سیستم می توان به برآورد درآمد خرده فروشان با مطالعه ی تعدادی ماشین های موجود در مراکز خرید اشاره کرد.

Phrasee Ltd

Phrasee از تولید زبان طبیعی برای بازاریابی استفاده می کند. این شرکت از هوش مصنوعی برای تولید عنوان ایمیل ها استفاده می کند که نتیجه ی آن بهبود بازاریابی ایمیلی است. Phrasee یک ابزار هوش مصنوعی است که موضوعات مناسبی را برای ایمیل های بازاریابی شما تولید می کند که منجر به نرخ باز کردن، کلیک و تبدیل مشتری بیشتری می شود.

Pointr

تخصص شرکت Pointr در مکان یابی داخلی و خارجی سازمان هاست و افراد را در یافتن مکان مورد نظر در جاهای شلوغ مانند ایستگاه های قطار و فرودگاه ها، نمایشگاه ها، مراکز خرید و موزه ها راهنمایی می کند. شرکت مذکور مکان یابی و هدایت را از طریق  iBeacons ها انجام می دهد که در واقع ابزاری هستند که از بلوتوث استفاده می کنند.

SenSat

SenSat نسخه های دیجیتال از محیط های فیزیکی تولید می کند و از هوش مصنوعی برای شناسایی پارامترهای مختلف آن محیط استفاده کرده و بازخوردهایی می دهد. به عنوان مثال، به شرکت‌های زیر ساخت‌ها کمک می‌کند تا به سرعت محیط خود را تحلیل کرده و تحلیل آماری را در مورد جاده هایی که قرار است تعمیر شوند ارائه می دهد.

Sherpa.ai

دستیار شخصی مجازی Sherpa برای iOs  و اندروید است از طریق کاربران خود یاد می گیرد و قبل از اینکه آن ها درخواست کنند، نیازهای آن ها را پیش بینی می کند. Sherpa می تواند با بسیاری از ابزارهای هوشمند کار کند.

Siemens

Siemens شرکتی پیش رو در توسعه ی ابزارها و سیستم های هوش مصنوعی برای تولید و انتقال برق و همچنین تشخیص های پزشکی است.

Sift Science

Sift Science  چندین سرویس مدیریت کلاهبرداری را در پلتفرم هوش مصنوعی خود ارائه می دهد.

Tamr

شرکت ارائه دهنده ی سرویس های مدیریت داده است. این سرویس ها ارزان قیمت و قابل توسعه بوده و برای هر صنعتی در دسترس است و از هوش مصنوعی برای یکپارچه سازی سریع و بهینه ی داده ها استفاده می کند.

 Tempus

این شرکت تمرکزش ریشه کن کردن سرطان است و به پزشکان این امکان را می دهد تا به صورت بلادرنگ و بر اساس داده ها تصمیم گیری کنند. در نتیجه مراقبت های شخصی سازی شده را برای هر بیمار امکان پذیر می کند.

Twilio

یک شرکت ارائه دهنده ی پلتفرم ارتباطاتی ابری است. سرویس این شرکت به کاربران امکان ترکیب تماس های صوتی و ویدئویی و پیام های متنی را به توسعه دهندگان نرم افزار ها می دهد.

X.ai

این شرکت یک دستیار تصویری به نام AMY را توسعه داده است. این ابزار به کاربران به برنامه ریزی و مدیریت ملاقات خود کمک می کند. برای مثال اگر درخواستی برای ملاقات دریافت کردید اما زمان کافی برای زمان بندی این ملاقات نداشتید AMY  می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

با استفاده یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی AMY می توان بهترین مکان و زمان را بر اساس ترجیحات و زمان بندی های که شما مشخص کردید فراهم کند.

Zebra Medical Vision

این شرکت در تلاش است تا با بهره گیری از هوش مصنوعی روش های مراقبت از بیمار را تغییر دهد. Zebra Medical Vision از یادگیری عمیق برای رادیولوژی استفاده می کند. Zebra Medical Vision با استفاده از تصاویر پزشکی می تواند بیماری ها را پیش بینی کند.

Salesforce

این شرکت ارائه دهنده ی خدمات نرم افزاری مبتنی بر فناوری ابری برای مدیریت ارتباط با مشتری است.

ViSenze

یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تصاویر است که امکان جستجو با تصویر را برای کاربران فراهم می کند.

CloudMinds

این شرکت توسعه دهنده ی ربات های ابری است و سیستم های مبتنی بر ابر را برای ربات های هوشمند توسعه می دهد و هدف آن شبکه های پردازش ابری برای ربات ها، پلتفرم هایی برای یادگیری ماشین و واحد های کنترل ربات و ترمینال های هوشمند امن است.

Narrative Science

این شرکت پلتفرمی برای تولید زبان طبیعی برای کمک به کسب و کارها برای درک بهتر داده هایشان توسعه داده است. در واع این پلتفرم با تحلیل داده ها اطلاعاتی را در قالب جملات قابل فهم برای انسان تولید می کند.

1 دیدگاه برای “شرکت های برتر هوش مصنوعی در دنیا

  1. رمضانی گفته:

    شرکت هوش مصنوعی و پردازش داده رایاصدر با هدف ارائه خدمات هوش مصنوعی در حوزه شرکت های صنعتی از جمله نیروگاه های برقی، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و سایر شرکت های صنعتی علاقه مند به ایجاد دانش هوش تجاری به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است و به نظر می توان به این لیست اضافه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *