حذف انسان از عکس توسط اپلیکیشن Bye Bye Camera

پردازش تصویر

تاکنون ابزارهای مختلفی برای ویرایش تصاویر توسعه داده شده اند. استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی برای توسعه ی این ابزارها، کمک قابل توجهی به خودکار سازی فرایندهای مختلف در این ابزارها کرده است. در ادامه یک اپلیکیشن iOS را معرفی می کنیم که قابلیت حذف افراد از داخل تصاویر را دارد.

Bye Bye Camera یک اپلیکیشن iOS است که می تواند انسانها را در عکس تشخیص داده و آنها را حذف کند. اما قسمت جالب و سخت کار بازسازی قسمت حذف شده انسان است.

این اپلیکیشن از YOLO برای شناسایی انسان استفاده می کند و پس از حذف، پر کردن جای خالی آن به وسیله ابزاری که Adobe نام آن را context-aware fill گذاشته است صورت می گیرد. اگر تا کنون با نرم افزار فوتوشاپ کار کرده باشید حتما از ابزار context-aware fill هم استفاده کرده اید. وقتی قسمتی از تصویر را حذف می کنید با استفاده از context-aware fill می توانید قسمت حذف شده را به صوت هوشمندانه پر کنید. این پر کردن با توجه به زمینه ای که قسمت حذف شده در آن قرار گرفته است صورت می گیرد. نرم افزار به صورت خودکار و هوشمند جای خالی را با توجه به اطراف بخش حذف شده، پر می کند و این کار انقدر با دقت انجام می شود که شما متوجه این کار نخواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *