چگونه با کمک هوش مصنوعی آسمان را در عکس تشخیص دهیم؟

پیدا کردن آسمان در عکس

هوش مصنوعی کاربردهای زیادی دارد و این کاربردها فقط منحصر به زمینه های مانند پزشکی، صنعت و بانکداری نیست. امروزه می توان رد پای هوش مصنوعی را در دنیای هنر هم یافت. در ادامه به یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در ویرایش تصاویر می پردازیم.

یافتن آسمان در تصویر با کمک هوش مصنوعی

تا به حال تصاویری را دیده اید که در آن آسمان بیش از حد روشن یا تاریک است و نیاز به دستکاری دارد؟ با روشی که در این ادامه به بررسی آن می پردازیم می توان آسمان موجود در تصویر را شناسایی کرد و آن را با آسمانی دیگر جایگزین نمود به طوری که تصویر جایگزین شده با تصویر موجود تطابق داشته باشد و طبیعی به نظر برسد.

روشهای متعددی برای این کار وجود دارد که در آن ها تصویر آسمان به صورت خودکار جایگزین شده و اصلاحاتی روی رنگ تصویر صورت می گیرد. اما در روشی که اینجا بررسی می کنیم اصلاح رنگی روی تصویر صورت نمی گیرد، بلکه از بین تصاویر آسمان، تصویری انتخاب می شود که بیشترین سازگاری را با تصویر موجود دارد. در این روش از یک پایگاه داده ای شامل ۱۲۰۰ تصویر طبیعی استفاده شده است.

وقتی درخواستی برای جایگزین تصویر آسمان وجود داشته باشد، از بین این ۱۲۰۰ تصویر، یک تصویر با تطابق بیشتر یافت می شود. در تصویر زیر فرایند این کار را مشاهده می کنید.

هوش مصنوعی

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *