ابزارهای داده کاوی رایگان

ابزارهای متن کاوی رایگان

ابزارهای داده کاوی رایگان و با امکانات و ویژگی های مختلفی توسط شرکت ها و افراد مختلف توسعه داده شده اند. در ادامه تعدادی از این ابزارها را بررسی می کنیم. اگر شما هم نرم افزاری می شناسید که در این لیست قرار ندارد می توانید، آن را اضافه کنید.

ابزارهای داده کاوی

نرم افزار weka

Weka

نرم افزاری در حیطه ی داده کاوی است که به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد. این نرم افزار توسط دانشگاه Waikato واقع در نیوزلند توسعه داده شده است. نرم افزار وکا انواع مختلف الگوریتم های یادگیری ماشین را پوشش می دهد. ارتباط با این نرم افزار هم از طریق واسط کاربری گرافیکی، خط فرمان و API امکان پذیر است. از این نرم افزار می توان برای آموزش، تحقیقات و همچنین کاربردهای صنعتی استفاده کرد.

  برای دسترسی به این نرم افزار و دانلود آن و همچنین مشاهده ی ویدئوهای آموزشی آن به لینک زیر مراجعه کنید.

نرم افزار وکا

 

نرم افزار rapidminder

RapidMiner

نرم افزاری متن باز است که انواع الگوریتم های یادگیری ماشین را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این نرم افزار نیز می تواند برای آموزش، تحقیقات، کاربردهای صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار گیرد. این نرم افزار به صورت کاملا رایگان ارائه نمی شود اما دارای نسخه ی رایگان با محدودیت هایی در استفاده از آن است.

 

جهت دانلود و آشنایی بیشتر با این نرم افزار به لینک زیر مراجعه نمایید.

نرم افزار RapidMinder

 

نرم افزار orangeOrange

نرم افزار دیگری در حیطه ی داده کاوی و یادگیری ماشین است و با زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده  و متن باز است. اجزای مختلف این نرم افزار به صورت component ارائه می شود که به هر کامپوننت یک widget گفته می شود. از این ویجت ها برای بصری سازی داده ها، ارزیابی الگوریتم ها، مدل سازی، پیش پردازش و موارد دیگر مرتبط با داده کاوی استفاده می شود.

 

جهت آشنایی بیشتر با این نرم افزار به لینک زیر مراجعه نمایید.

نرم افزار orange

 

نرم افزار KnimeKNIME

نرم افزاری شامل الگوریتم های مختلف یادگیری ماشین و داده کاوی است. این نرم افزار بیشتر برای تحقیقات دارویی به کار می رود و علاوه بر این برای تحلیل داده های مشتری، تحلیل داده های مالی و هوش تجاری نیز کاربرد دارد. کاربران می تواند خیلی سریع با این نرم افزار آشنا شوند و همچنین دستیابی به تحلیل ها برای کاربران تازه کار نیز کار دشواری نیست. نرم افزار مذکور متن باز است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت نرم افزار مراجعه نمایید.

نرم افزار KNIME

 

نرم افزار rattleRattle

نرم افزاری برای داده کاوی است که با زبان برنامه نویسی R پیاده سازی شده و متن باز است. با استفاده از این نرم افزار می توان از ویژگی و قدرت آماری زبان R برای داده کاوی استفاده کرد. این نرم افزار دارای یک رابط گرافیکی است اما در کنار این رابط، قسمتی برای تولید کدهایی مرتبط با فعالیت های که در داخل رابط گرافیکی انجام می شود نیز تعبیه شده است.

 

برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار روی لینک زیر کلیک کنید.

نرم افزار Rattle

 

نرم افزار DMelt

DataMelt

که DMelt هم خوانده می شود یک محیط برای پردازش و بصری سازی داده ها فراهم می کند و به صورت متن باز ارائه شده است. در واقع دارای یک چارچوب تعاملی برای تحلیل و بصری سازی داده هاست. این نرم افزار با زبان جاوا نوشته شده و بر روی هر سیستم عاملی که دارای JVM باشد اجرا می شود. DMelt برای تجزیه و تحلیل داده های حجیم، داده کاوی و تحلیل های آماری مناسب است.

برای آشنایی بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نرم افزار DMelt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *